jueves, 22 de diciembre de 2016

Slava

La Slava es una costumbre serbia, ortodoxa y antigua que representa la celebración del día del santo protector de la familia y supone unos rituales especiales y la preparación de la comida festiva. La Slava es el día en el que todos los miembros de la familia, orando, recuerdan a sus antepasados que celebraron el mismo día del santo protector. Los serbios celebran este día en su hogar, con toda la familia y amigos, comiendo los platos diversos y festivos en la atmósfera festiva.


Slavila se slava i u Španiji. Pripreme su trajale tri dana. U Srbiji mama obično počne tri nedelje ranije jer imamo puno gostiju. A i uvek ima pomoć. Moji cimeri su meni pomogli ove godine. Želela sam da proslavim sa njima i još nekim dragim ljudima odavde.

Volim da slavim slavu. To je jedna od retkih srećnih prilika kada se porodica i prijatelji okupe. U Novom Sadu najviše radimo dan pre slave jer sve treba da bude spremno za sutra. Gosti nam dolaze ceo dan. Prvo dođu stric, ujak, brat, snajka, bratanac, baba, teča i tetka. Tako je uvek. Oni dođu ranije na ručak, a ostali se smenjuju u toku dana, pa sve do uveče. Nekad smo znali i tri dana da slavimo.

Pošto ove godine nisam mogla da budem kod kuće, rešila sam da ovde budem domaćica. Bilo je svega. Dobro, skoro svega. Kupus sam kasno stavila da se kiseli, pa nismo imali sarme, ali su zato punjene paprike bile prva liga. Našla sam i žito u jednoj prodavnici pa je bilo i koljiva. A i kolač sam mesila.  Napravila sam domaću supu, kolače, tortu. Rakije nažalost nema u Španiji, pa smo pili pivo i vino. Cimeri su bili divni i išli su u kupovinu sa mnom da kupim namirnice pre slave.

Gosti su došli i zaista smo lepo jeli. I pili. I družili se i veselili. Lomili smo čaše, igrali kolo, slušali srpsku muziku. Sestra mi je iz Srbije ceo dan slala slike i snimke. A onda smo se i čuli uveče. Svi su me pozdravili i rekli da im nedostajem. Bilo mi je drago što to čujem. Sledeće godine je okupljanje kod moje kuće da cimeri vide kako Pavlovići slave. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Datos personales