jueves, 8 de diciembre de 2016

Utisci o Španiji

Evo počeo je već čevrti mesec boravka ovde. Još uvek nemam osećaj kao da sam u Španiji, i dalje imam osećaj kao da sam na odmoru. Samo mi svaki dan sve više fali kuća i dragi ljudi.
Ali do polaska kući imam još da uživam u lepim i sunčanim danima u Španiji. 

Kada dođete u Španiju prvo vas iznenade dve stvari. Njihovo nepoznavanje engleskog jezika i njihova ljubaznost. Ovo prvo je užasno ukoliko ne znate španski. Ali što se tiče ljubaznosti mogu vam reći da nikad nisam upoznala ljubaznije ljude. Jednom prilikom sam bila na fakultetu i čekala svog kordinatora da mi potpiše neki papir. Troje ljudi koji su prošli pored mene su me pitali koga čekam, objasnili mi da čovek ima dve kancelarije i objasnili kako da dođem do druge. Jedan ga je čak zvao da dođe jer ga čekam, a on je došao trkom i još mi se izvinjavao. Bila sam oduševljena. Ovako nešto nisam očekivala. 
Posle su mi rekli da je to zato što sam žensko sa plavom kosom i očima, da muškarcima ne bi baš tako pomogli. Eto prednosti plavih očiju. Mada, nekad privlače puno pažnje. Prvih par dana mi je badi skretao pažnju da me svi gledaju i da mogu bukvalno da biram, ali ja nisam obraćala pažnju na to. Sve dok prvi put nisam izašla sama sa devojkama. Već su mi pre toga skretali pažnju da se čuvam Španaca jer su jako navalentni i napadni i da je bolje da se družim sa drugim Erazmusovcima. U izlasku sam to i videla. Nije se ništa desilo, samo bude neprijatno. Znaju nekad i na ulici u sred bela dana da budu napadni, ali sreća pa odu kad im kažem da ih ne razumem. 

Što se tiče Španaca i Španknja, mogu da kažem da su im žene jako lepe, uvek doterane i sređene i negovane. Ali imaju jednu manu. Neću vam reći koju, otkrijte jednom sami. Momci su za moju ukus previše sređeni i nalickani. Npr briju noge! Užasavam se kad to vidim. Ne rade to svi, ali velika većina da. Valjda je sve stvar ukusa. Imam jednu drugaricu za koju znam da bi otkinula na Špance, jer ona voli crne momke sa bradicom. Za Špance mogu da kažem da su beskrajno simpatični i šarmantni. Da, naletećete i na budale, ali i na zaista fine i pristojne momke.

Još jedna tipična stvar za Španiju - siesta. Da, leti na plus 45, 50 stepeni razumem zato ne rade od 14-18h, ali zimi ne. Teško je kad krenete u prodavnicu, a on ne radi. Još uvek mi je teško da se naviknem na to. Ah da, imaju i milion praznika i neradnih dana. Ponekad pomislim da su lenji, ali mi se sviđa kad ne moram da idem na predavanja. 

Ono što mi se sviđa je što su jako vezani za porodicu, Nedeljom možete da vidite celu porodicu na okupu u nekom pabu na večeri. Što se tiče porodice odoh da se družim sa mojom porodicom ovde. Do čitanja...

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Datos personales