sábado, 23 de diciembre de 2017

Zašto opet Erazmus?

Ovo se verovatno pita većina mojih prijatelja, drugova i moja porodica. Čak me je tata pitao: "Pa nije valjda tamo lepše?"
Pa i jeste i nije. Tamo je bolje jer mi Srbi dobijemo lepu stipendiju, za više nego pristojan život. Nijednom do sada, na svom prethodnom Erazmusu, se nisam brinula oko plaćanja računa u prodavnici. I svaki put sam mogla sebi da kupim šta sam htela. 

Pošto sam osoba koja organski ne podnosi šoping, nisam "bacala" pare na to. Naravno da sam kupovala ono osnovno što mi treba - patike, kaput, haljinu (ženama uvek treba nova haljina). Kupovala sam i ono što mi nije toliko potrebno (neću umreti ako to nemam) jer sam mogla i želela. Ukoliko šetam gradom i vidim u izlogu nešto što mi se svidi, uđem, probam i kupim. Tako ja funkcionišem. Mrzim da idem po prodavnicama i gledam stvari. To mi je gubljenje vremena. 

Da se vratimo što (ni)je tako lepo na Erazmusu. 
Pa lepo je što takođe imate novca za putovanja i možete da putujete gde želite. Da posetite grad koji ste od malena hteli da posetite, da gledate najlepši zalazak sunce, da gledate buđenje grada... Možete da ostvarite neki klinački san.

Lepo je vreme. Baš ne volim zimu. Ustvari ne volim hladnoću, bljuzgavicu i kada moram slojevito da se obučem. Ali volim jako novogodišnje i Božićne praznike i volim da ih provodim u krugu svoje porodice. Volim palme i more i zalaske sunca u 10 sati uvece.

Takođe volim da sama sebi kuvam, perem veš, peglam. Volim da sam svoj čovek. To doprinosi da osetim samopuzdanje. Da, mogu to i kod kuće da radim, nije da ne mogu. Ali ne moram. I nas ima toliko u kući da ima dana kada je mašina stalno uključena. 

Još jedna prednost je što pričate sa drugim ljudima, na drugim jezicima o drugim kulturama. Ali o tome neću opet da vas zamaravam. Pisala sam o tome pre. 

Ono što svakako nije dobro je što sam daleko od porodice i prijatelja. Falili su mi. U početku mnogo, ali sam se kasnije već privikla. Znala sam da kad se sve završi da ćemo se opet videti i družiti. 
Falila mi je hrana, odnosno ono što ne može da se napravi ili nabavi tamo. A može svašta, i pravila sam. Vrsna sam kuvarica. Eh, neki sad misle: "Evo je, sama sebe hvali", ali ko još kiseli kupus na terasi da bi pravio sarme. I da, bile su dobre. Nestale u roku od pola sata. A sve sam mislila da sutra neću morati da kuvam ručak. Falila je vegeta, plazma, ali to može da se donese od kuće i uživa na kratko. Falila je prasetina, rakija i kafana. Dobri su izlasci u Španiji, ali nekad kafana toliko fali. Da se oseti srpski provod, mentalitet i pesma. 

Zašto opet Erazmus?
Opet Erazmus jer mislim da nisam proživela sve što sam trebala. Opet jer sunca, mora, putovanja, pričanja drugih jezika, isprobavanja jela, pića...nikad dosta.

Opet Erazmus zato što ko je jednom Erazmusovac, to je ceo život!




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Datos personales